صفحه اصلی / آذربایجان / حمایت شهروند ترکیه ای از «مهدی ببری»، بازیکن محروم شده تیراختور آذربایجان+ فیلم

حمایت شهروند ترکیه ای از «مهدی ببری»، بازیکن محروم شده تیراختور آذربایجان+ فیلم

شهروندان ترکیه ای محروم کردن «مهدی ببری» بازیکن تیم تراکتور آذربایجان توسط فدراسیون فوتبال ایران به دلیل حمایت از عملیات ضدتروریستی ترکیه را محکوم کرده و با وی اعلام همبستگی کردند.

در همین ارتباط دیروز چهارشنبه، یک دختر ترکیه ای با در دست گرفتن عکس «مهدی ببری» مقابل کنسولگری ایران در استانبول حاضر شد و حمایت خود را از این بازیکن تورک اهل آذربایجان جنوبی اعلام کرد.

او بر روی عکس مهدی ببری نوشته «قلب ما با تو هست»

همچنین شمار زیادی از شهروندان ترکیه ای در توئیتر و اینستاگرام، ضمن حمایت از این بازیکن با غیرت تیراختور اقدام مغرضانه و ترک ستیزانه فدراسیون فوتبال ایران را محکوم کردند. برخی از کاربران نیز خواستار حمایت دولت ترکیه از این بازیکن آذربایجان جنوبی و انتقال وی به باشگاههای ترکیه شدند.

مهدی ببری روز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۹۸، در صفحه اینستاگرام‌اش، عکسی از سربازان ترکیه که در حال حمل پرچم ترکیه هستند را منتشر کرده و از عملیات ارتش ترکیه بر علیه گروههای پ.ک.ک/پ.ی.د حمایت کرده بود.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران با انتشار اطلاعیه ای پست حمایتی مهدی ببری از عملیات ضدتروریستی ترکیه را «غیر اخلاقی و غیر ورزشی» خواند و از صدور «دستور موقت جهت جلوگیری از فعالیت های فوتبالی» و  تشکیل «پرونده» برای وی خبر داد.

این اقدام بازیکن تورک تیراختور خشم پان ایرانیست ها و هواداران گروههای تروریستی کردی را برانگیخت و وی از طرف گروههای مذکور مورد حمله قرار گرفت.

خبر محروم کردن «مهدی ببری» انعکاس وسعیی در رسانه های ترکیه داشت و همه خبرگزارهای معتبر این کشور مانند ت.رت، سی‌ان‌ان تورک، ان تی وی، آناتولی، خبر ۷، ینی شفق، سون دقیقه و… آنرا پوشش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *