صفحه اصلی / آذربایجان / رئیس جمهور ارمنستان: در تمامی زمینه ها به آذربایجان باختیم

رئیس جمهور ارمنستان: در تمامی زمینه ها به آذربایجان باختیم

رئیس جمهور ارمنستان گفت: «ارمنستان نه تنها در میدان جنگ، بلکه در جنگ جمعیتی، اطلاعاتی و دیپلماتیک نیز به آزربایجان باخت.»

به گزارش خبرگزاری «آخار»، آرمن سرکیسیان در مصاحبه با نشریه آرووات اذعان کرد که آنها طی سالهای گذشته، نتوانستند ارتشی بسازند که بتواند در مقابل آزربایجان مقاومت کند و دارای تجهیزات نظامی و آموزشی نبودند.

سرکیسیان گفت: «در سال ۱۹۹۴، ما یک کشور پیروز بودیم و جهان از جمله اروپا و ناتو، فکر کردند که ما قوی ترین ارتش را در منطقه داریم. در آن زمان، جمعیت ارامنه در قاراباغ کمی بیش از ۱۰۰هزار نفر بود و پس از ۲۶ سال دوباره ۱۰۰ یا ۱۳۰هزار نفر بود. ما این جنگ دموکراتیک را از دست داده ایم. پس از ۲۶ سال، ۵۰۰ الی ۶۰۰هزار ارمنی می توانستند در قاراباغ زندگی کنند. چگونه می توانستیم این کار را انجام دهیم؟ نمی خواهم در مورد آن بحث کنم، اما فکر می کنم این امکان وجود داشت.»

رئیس جمهور ارمنستان با بیان اینکه نمایندگی های دیپلماتیک ارمنستان باید ۳ الی ۴ برابر بیشتر بودجه دریافت می کردند، افزود: «آزربایجان برای تقویت دیپلماسی خود همه کار کرده است.»

سرکیسیان همچنین با انتقاد از رسانه های ارمنستان گفت: «رسانه های ارمنستان در این زمینه از آزربایجان عقب ماندند و به جز “کپی پیست کردن” از فیسبوک کار دیگری انجام ندادند. اما علیرغم این، معتقدم که ارمنستان پرسنل خوبی در زمینه فن آوری اطلاعات دارد.»

او همچنین به عقب ماندگی ارمنستان به لحاظ علمی هم اذعان کرد و گفت همه چیز در ارمنستان به فرد فرد انسانها بستگی دارد و این سیستم هنوز شکل نگرفته است.

سرکیسیان با بیان اینکه در ارمنستان مشکلات جدی در اعتماد و نگرش به دولت و سیستم وجود دارد، بر اهمیت برپایی سیستم در همه زمینه ها، از جمله در ارتش تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *