صفحه اصلی / آذربایجان / مالک باشگاه تیراختور آذربایجان: صداوسیما به عشق ۴۰ میلیون تورک توهین می‌کند

مالک باشگاه تیراختور آذربایجان: صداوسیما به عشق ۴۰ میلیون تورک توهین می‌کند

مالک باشگاه تیراختور، ضمن انتقاد از دشمنی صداوسیمای ایران با تیم تیراختور آزربایجان گفت: «شما به عشق ۴۰ میلیون هم وطن خودتان توهین می‌کنید. نام تیراختور مورد احترام ۴۰ میلیون نفر است.»

محمدرضا زنوزی دیشب در یک لایو اینستاگرامی، شکت تیم پرسپولیس در فینال جام باشگاههای آسیا را پشت پرده موج جدید حملات صداوسیمای ایران علیه تیم تیراختور آزربایجان دانست و گفت برای لاپوشانی نتیجه نگرفتن پرسپولیس، تیراختور را تخریب می کنند.

زنوزی درباره اینکه برای تصمیم گیری در مورد مدیریت باشگاه تیراختور چقدر تابع احساساتش و هواداران است؟ گفت: «ما تورک ها کمی احساسی هستیم! نمی‌شود این احساس را پنهان کرد ولی سعی می‌کنم در حوزه مدیریت در کلیه کارها چه در صنعت و چه در اقتصاد و ورزش این را خنثی کنم. ولی تیراختور نام و باشگاه بزرگی است و باعث می‌شود آدم تصمیماتی را بگیرد. شاید آن لحظه اگر این تصمیمات را نگیریم، بعدها خودمان را نبخشیم.»

او به دلیل انتخاب منصوریان به مربیگری تیراختور نیز از هواداران عذرخواهی کرد و گفت: «ابتدای این فصل اجازه جذب مربی خارجی نمی‌دادند. مجبور بودیم یکی از گزینه‌های مطرح را که هیات مدیره معرفی کرده بود را انتخاب کنیم که به مربی قبل(منصوریان) رسیدیم.»

مالک تیراختور درباره نحوه اخراج منصوریان نیز گفت: «ما تورک هستیم و میهمان نواز و خوش بدرقه. وقتی کارشناسان و هواداران از نوع بازی تیم راضی نیستند، باشگاه برای سه مسابقه مهلت می‌دهد. مربی قبول می‌کند اما در دومین بازی نتیجه مورد توافق را به دست نمی‌آورد. باشگاه مربی را صدا می‌کند و می‌خواهد استعفا بدهد تا از نظر شخصیتی دچار مشکل نشود. مربی با طعنه از اتاق جلسه بیرون می‌آید و می‌گوید با فلانی (زنوزی) صحبت می‌کنم. یک بار با ایشان تماس گرفتم جواب نداد و دیگر هم تماس نگرفت و ارتباطی نداشتیم. ایشان وظیفه داشتند با من تماس بگیرند. وقتی اینگونه از اتاق بیرون می‌رود و می‌گوید خودم با او صحبت می‌کنم و در فرودگاه هم تلفن را قطع می‌کند، انتظار دارید چه برخوردی شود؟ ما فقط نوشتیم اخراج شد.»

تیراختور را به خاطر ناکامی پرسپولیس تخریب کردند

زنوزی درباره تخریب تیم تیراختور آزربایجان در برنامه «فوتبال برتر» که هفته گذشته با دعوت از علیرضا منصوریان از صداوسیمای ایران پخش شد گفت: «چرا به مسئولان باشگاه اجازه صحبت ندادند؟ حتی آقای نصیرزاده حدود ۲۰ بار با برنامه و موبایل مسئولان برنامه تماس گرفته بود. اول تلفن را جواب داده بودند و سپس رد کرده بودند تا برنامه را یکطرفه اجرا کنند. یک تیم (پرسپولیس) در آسیا نتیجه نگرفته بود، به خاطر اینکه آن‌را پوشش بدهند تیراختور را در آن برنامه زدند. آنها باید می‌رفتند مسائل شکست آسیا را بررسی می‌کردند. برای اینکه به آن ورود نکنند، تیراختور را در برنامه گذاشتند.»

او سپس با حمله شدید به «محمدحسین میثاقی» مجری تورک ستیز برنامه فوتبال برتر، گفت: «از مجری آن برنامه اسم نمی برم چون باید دهانم را آب بکشم و دهانم را ضد عفونی کنم!»

زنوزی افزود: «بعد از آن یکسری مسئولان از تبریز تماس گرفتند و من هم گلایه‌هایی کردم که رادیو و تلویزیون در تهران با ما همکاری نمی‌کنند و بعضی از مجری‌ها علیه تیراختور و تیم‌های شهرستانی هستند؛ اینها به من قول دادند که با تهران صحبت می‌کنند تا با این افراد برخورد لازم را داشته باشند. من هم از این مسئله گذشتم و اجازه دادم ماشین‌ها بدون ملاحظه نامه‌ها وارد ورزشگاه شوند! متاسفانه دیروز در صداوسیما به جای اینکه به این موضوع رسیدگی شود، به این پرداختند که چرا به دوربین‌ها راه نداده‌اند و زنوزی خلاف کرده است.»

او گفت: «لوگوی تیراختور مورد احترام و ستایش همه هواداران است. وقتی در مورد این صحبت می‌شود، مانند این می‌ماند که به یک فرد بگویید شناسنامه‌تان را آب بکشید. ما یک سری اعتقادات دینی و یک سری اعتقادات شخصی داریم. شما به عشق حدود ۴۰ میلیون هم وطن خودتان توهین می‌کنید. ما البته این را پیگیری می‌کنیم. نام تیراختور مورد احترام ۴۰ میلیون نفر است.»

طرفدار تیم های تورک هستم

مالک باشگاه تیراختور درباره اینکه مالکیت همزمانش در باشگاه ماشین سازی تخلف است، گفت: «من نه مالک تیراختور هستم، نه ماشین‌سازی. من طرفدار متعصب تیم‌های تبریز و تورک‌نشین هستم، چه تیم قشقایی باشد و چه شمال، جنوب و اورمیه باشد، فرقی نمی‌کند. من به هم زبانان خودم دین دارم و در حال ادا کردن آن هستم. ما ماشین‌سازی را بر سر یک معامله فروختیم که یک سری از کارهایش انجام و یک سری از کارهایش به خاطر عدم عمل به تعهدات‌شان، از نظر ثبت شرکت‌ها منتقل نشده است که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.»

او درباره رفتار خصمانه مسئولان ایران با تیم تیراختور آزربایجان گفت: «ما هفته گذشته پرهوادارترین تیم جنوب و آسیای مرکزی شدیم و در صداوسیما هم به این موضوع پرداخته شد که این اتفاق متعلق به ایران بود. چطور بازی یک باشگاه در آسیا را ملی حساب می‌کنیم، اما وقتی تیراختور پرطرفدارترین تیم آسیا می‌شود نگاه ملی نداریم؟ آیا تیراختور متعلق به این کشور نیست؟ به این اتفاق باید به شکل شایسته‌ای پرداخته می‌شد.»

زنوزی خواستار پایان دادن توهین های صداوسیما به تیم تیراختور آزربایجان شد و گفت: «نباید به شعور ما توسط یک سری از عوامل و مجریان صداوسیما توهین شود. من نیازی به حق پخش تلویزیونی ندارم. اگر به ما احترام نگذارند، من هم با مستند قانونی با آیین نامه مسابقات می‌گویم که حق ندارید از بازی ما فیلم برداری و آن را پخش کنید.

ما از فدراسیون خواستار مشاهده قراردادشان با صداوسیما شدیم. اگر حرف ما را نشنوند و توهین به تیراختور و هوادارانش ادامه پیدا کند، ما هم مجبوریم که از ماده ۲۲ آیین نامه مسابقات استفاده کنیم. ما دنبال منافع مادی نیستیم و می‌خواهیم حقوق معنوی هواداران‌مان را به آنها برگردانیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *