صفحه اصلی / آذربایجان / «نماینده سابق اردبیل» تایید حکم سنگین «عباس لسانی» را محکوم نمود + ویدئو

«نماینده سابق اردبیل» تایید حکم سنگین «عباس لسانی» را محکوم نمود + ویدئو

«دکتر نورالدین پیرموذن»؛ نماینده سابق اردبیل، در پیام ویدئویی به زبان ترکی آذربایجانی، ضمن حمایت از فعال آذربایجان‌جنوبی تاکید کرد: «صدای اعتراض ملت آذربایجان در خصوص تایید حبس عباس لسانی خواهیم بود.»

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، «دکتر نورالدین پیرموذن»؛ نماینده اردبیل در مجلس ششم و هفتم طی ویدیویی که در فضای مجازی منتشر کرده است نسبت به تایید حکم ۱۵ سال حبس و ۲ سال تبعید عباس لسانی فعال سرشناس آذربایجانی واکنش نشان داد.

به گزارش کانال تلگرامی عباس لسانی، دکتر پیرموذن؛ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان نمود: «رویه حاکمیت های دیکتاتور اینست که قهرمانان مردمی را در حبس نگهدارد.»

وی افزود: «ما هم سعی خواهیم کرد، با همکاری با نمایندگان سابق همچون اعلمی و الماسی و مکاتبه با جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران صدای اعتراض ملت آذربایجان به احکام صادره علیه عباس لسانی باشیم.»

دکتر پیرموذن که در انتخابات مجلس هشتم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده و در حال حاضر ساکن آمریکا می باشد در پایان سخنانشان عنوان کرد: «از اول انقلاب هم قرار بر این بود هیچ کس به صرف داشتن عقیده زندانی کنیم.»

دیوان عالی ایران روز شنبه ۱۴ تیرماه حکم ظالمانه ۱۵ سال حبس عباس لسانی و دو سال تبعید وی را عینا تایید کرد. پیش‌تر دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی «ناصر عتباتی» در اقدامی غیرمتعارف، حکم عباس لسانی را از ۸ سال به ۱۵ سال افزایش داده بود.

تایید این حکم ظالمانه، خشم ملت آذربایجان را برانگیخته است. طی روزهای گذشته شهروندان آذربایجان و شماری از فعالین حقوق بشری به این حکم ظالمانه اعتراض کرده اند.

آقای لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز که پس از اعتراض وی به نحوه دادرسی و درخواست واخواهی مجدد وی در ارتباط با یک پرونده دیگر تشکیل‌شده بود، قبل خروج از دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *