صفحه اصلی / آذربایجان / چاپ «اراجیف پان ایرانیستی» در مجله کودکان آموزش و پرورش ایران علیه ترکان آذربایجان‌- تصویر

چاپ «اراجیف پان ایرانیستی» در مجله کودکان آموزش و پرورش ایران علیه ترکان آذربایجان‌- تصویر

سازمان «پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ایران » در اقدامی نژادپرستانه، ضد حقوق بشری و دروغین در مجله کودکان؛ نوشته‌ای سر تا پا بیهوده و مضحک تحت عنوان «آذری‌ها» منتشر کرد.

«مجله رشد» ویژه کودکان دبستانی؛ در حرکتی توهین آمیز، گستاخی بزرگ و نژادپرستانه‌ای علیه ملت تورک‌ آزربایجان جنوبی درج کرد. این حرکت از سوی نظام فاشیستی ایرانی مسبوق به سابقه است.

آنچه که از تفکرات شوونیستی پیداست؛ حکومت ایران سعی دارد، واژه جعلی آذری را تحت قومی که قبلا فارسی زبان بودند؛ در کتابهای درسی و آموزشی در مغز کودکان ترویج دهد.

این مجله حکومتی که تحت نظارت «وزارت آموزش و پرورش» حکومت ایران است؛ در نوشته ای به یاوه سرایی پرداخته و علاوه بر قوم آذری خواندن ملت آزربایجان جنوبی، می نویسد: «آذری ها در دو استان آزربایجان شرقی و آزربایجان غربی زندگی می کنند.»

این در حالی است که؛ در نوشته به استانهای دیگری چون اردبیل؛ همدان، زنگان، استان مرکزی و… اشاره نمی شود و سعی دارد شهرها و روستاهای تورک آزربایجان جنوبی را محدود به دو استان کند.

همچنین یاوه سرای این خزعبلات؛ تحت نام مهناز عسگری مدعی است که «آذری ها قبلا زبانشان فارسی بودند!»

این نوشته علارغم اینکه ذهن کودکان را درگیر می کند، توهین و گستاخی بزرگ علیه ملت تورک آزربایجان جنوبی و کودکان مان به شمار می آید.

مجله رشد، مجله کمک آموزشی است که توسط مهم‌ترین متولی تولیدات کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش حکومت ایران، یعنی «دفتر انتشارات کمک آموزشی» چاپ و تولید می شود.

این دفتر سالانه  ۲۸ میلیون نسخه منتشر می‌کند؛ نوشته هایی پر از آموزه های فاشیستی، پان ایرانیسمی و ضد انسانی که سه چهارم این شمارگان جهت تغییر فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان در مدارس ایرانی پخش می شود.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *