صفحه اصلی / ایران / خشم مردم ترکمن صحرا به دلیل تبرئه کردن متجاوز به دو دختر خردسال+ فیلم

خشم مردم ترکمن صحرا به دلیل تبرئه کردن متجاوز به دو دختر خردسال+ فیلم

تجاوز نگهبان سد گلستان در روستای «عرب سورنگ» تورکمن صحرا به دو دختر خردسال و به دنبال آن تبرئه کردن فرد متجاوز توسط دادستان گنبدکاوس خشم تورکمن ها را برانگیخت.

در روزهای گذشته در روستای «عرب سورنگ» دو دختر هفت و هشت ساله توسط فردی ۵۴ ساله به نام «علی خان احمدی» مورد تجاوز قرار گرفتند. به دنبال این رویداد، روز یکشنبه ۱ فروردیم ماه ۱۴۰۰،  اهالی روستا دست به اعتراض زدند و نگهبانی سد را آتش زدند.

به نوشته توهرا اهالی روستا «فرد را مورد ضرب و جرح قرار دادند و نهایتا با دخالت نیروهای انتظامی فرد متجاوز را به مراجع قضایی منتقل کردند.» و معاون بخشدار منطقه نیز در محل حاضر شد و «قول پیگیری داد و به اهالی روستا گفت آرام باشند و از خشونت پرهیز کنند.»

اما به دنبال شکایت خانواده‌های این دو دختر مبنی بر «تجاوز» به آنها، دیروز سه شنبه دادستان گنبد کاووس با این‌ ادعا که «پزشکی قانونی موضوع تجاوز را رد کرده است»، گفت که متهم به دادستانی احضار و پس از اخذ اظهاراتش، اتهام «آدم‌ربایی» به او تفهیم شده است.

مردم تورکمن صحرا که از اقدام این دادستان به شدت خشمگین بودند دیروز سه شنبه در شهر گنبدکاووس تجمع اعتراضی برپا کردند و با دخالت ماموران نیروی انتظامی ایران، این تجمع به خشونت کشیده شد و ماموران امنیتی ایران، تورکمن های معترض را سرکوب کردند.

به نوشته توهرا، ماموران امنیتی ایران به جای محاکمه مجرم، دهیار روستای عرب سورنگ و یک روحانی اهل سنت تورکمن به نام «یوسف آخوند ایگدر آتابای» که به این اقدام اعتراض کرده بودند را بازداشت کرده اند.

برخی منابع اعلام کرده اند فرد متجاوز به این دو دختر خردسال تورکمن، از افراد نزدیک به حکومت بوده و پیشتر نیز به کودکان منطقه تجاوز کرده است. هویت متجاوز، «علی خان احمدی» عنوان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *