صفحه اصلی / ایران / نظرسنجی DW: ”علی خامنه‌ای” منفورترین و خطرناک ترین فرد دنیا

نظرسنجی DW: ”علی خامنه‌ای” منفورترین و خطرناک ترین فرد دنیا

 نظرسنجی رسمی DW در مورد؛ منفورترین و خطرناک ترین فرد دنیا؛ و علی خامنه ای؛ رهبر دیکتاتور ایرانی در صدر جدول قرار گرفت.

طبق نظر سنجی بخش خبری دویچەولە، علی خامنەای رهبر حکومت اسلامی و ایرانی، خطرناک ترین فرد برای امنیت جهانی است.

سوال دویچەولە این بود: چە کسی بزرگترین تهدید علیە امنیت جهانی محسوب می‌شود؟

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز با تفاوت اندکی، به دلیل «قتل عام و نسل کشی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی «تورکان اویغور» دومین چهره خطرناک و منفور دنیا شد.

علی خامنه‌ای علاوه بر کشتار مردم در طی ۴۰ سال گذشته، اخیرا و در آبان ماه ۹۸ دستکم ۱۵۰۰ نفر در ایران را قتل عام کرد. دستکم ۷ هزار نفر بازداشت، مورد شکنجه، تهدید و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

به گزارش رویترز در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹، سه منبع نزدیک به حلقه اطرافیان خامنه‌ای و یک مقام چهارم تأیید کردند که چند روز بعد از آغاز اعتراضات آبان‌ماه ۱۳۹۸ علی خامنه‌ای که از سوزاندن تصویر خود و مجسمه‌ای مربوط به روح‌الله خمینی، خشمگین بوده با صدای بلند از شیوهٔ برخورد مسئولان با ناآرامی‌ها انتقاد کرده‌است.

خامنه‌ای به مقامات امنیتی ارشد و سایر مقامات دولتی گفت: «جمهوری اسلامی در خطر است. به هر شکلی شده به اعتراض‌ها پایان بدهید. دستور من این است.»

دویچه وِله (مخفف: DW)؛ که روز گذشته جمعه ۶ دی ماه نتایج این نظرسنجی را اعلام کرده، یک رسانه ملی و بین‌المللی آلمان است که به پخش برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی می‌پردازد.

این شبکه به غیر از زبان آلمانی به ۳۰ زبان دیگر برنامه‌هایی اجرا می‌کند و در سطح جهان طرفداران زیادی دارد. عبارت دویچه وله به فارسی به معنی «موج آلمانی» است.

پخش سراسری دویچه وله رسماً از سال ۱۹۵۳ آغاز شده‌است. تا سال ۲۰۰۳ پایگاه آن در کلن قرار داشت که به ساختمان جدید آن در بن منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *